torsdag 5 februari 2015

Isa Munajevs liv og kamp har ikke været forgæves



4. februar 2015

Kære Ilias !

Modtag mine dybeste ønsker og smerte over nyheden om Isa's død. Det gør mig meget ondt!!! Lige siden jeg i går fik at vide, at Isa var faldet i modig kamp mod de facistiske barbarer i Ukraine, har jeg været meget, meget ked af det, over at endnu en meget fin og modig mand fra Tjetjenien har måttet betale den højeste pris for at slås for FRIHEDEN - men også stolt over at have lært Isa og dig og alle andre modige tjetjenere at kende!

I er meget modige mennesker, som har været meget igennem, men alligevel altid overlevet som folk! Bevaret jeres frihedslængsel og ret til selv at bestemme over jeres eget land, jeres egen kultur og traditioner. Det har alle tjetjenske flygtninge vist os danske venner så mange gange.

Kære Ilias, du må overbringe mine dybeste ønsker og kondolance og tanker til Isa's familie og venner og sige, at han var en meget modig og meget fin mand, som vi aldrig nogensinde vil glemme! Jeg skal også hilse dig fra min gamle 93-årige far, der er meget syg og vi passer på ham her i familien. Men han har også altid støttet Tjetjeniens sag, og bad mig hilse dig!

Jeg skriver kondolence, mindeord og respekt om Isa til vores nyhedsliste, til Politiken, og til danske politikere. Isa's  liv og kamp har ikke været forgæves. På dansk siger vi "æret være hans minde", og vi vil altid huske ham som en fin og modig og tapper mand.

MARSHO! Og alle de bedste tanker og hilsener til dig og din familie og alle tjetjenske venner!!!

Thomas Bindesbøll Larsen


Se også:

’Bokseren fra Birkerød’ dræbt i Ukraine
2. februar 2015

Danskere kæmper i Ukraine: Jeg er Putins værste fjende
24. oktober 2014

Boksetræneren fra Birkerød - Putins personlige fjende
13. oktober 2014

Boksetræner fra Birkerød kæmper i Ukraine
12. oktober 2014

Dansk-tjetjener: Russerne stopper ikke med Ukraine
12. oktober 2014