tisdag 9 oktober 2012

Svensk invandringspolitik: Iranske läppätande ”docenten” fullt frisk

www.swedenconfidential.info/2012/10/03/iranske-lappatande-docenten-fullt-frisk

2012-10-03 22:16

Så var det åter bevisat då. Att dessa sjuka ”hedersrelaterade” saker som muslimer har för sig, som i våra ögon verkar sinnessjuka, är normalt för utövarna – i detta fallet förklarades Hodjattallah Rabbani psykiskt frisk.

Den 52-årige Hodjattallah Rabbani, läkare och uppdiktad docent, som skar läppen av sin fru var inte det minsta sjuk utan psykiskt frisk när han utförde ”hämnden”, framgår det av den rättspsykiatriska §7-undersökningen som nu är klar. Händelsen inträffade i parets bostad i Stockholm i maj där han efter ett svartsjukedrama, där han i sin villfarelse fick för sig att frugan varit otrogen, attackerade han henne besinningslöst med en skalpell.

Med skalpellen skar iraniern av hennes läppar och som en kannibal åt han upp dem. Enligt åklagaren var svartsjuka motivet, frun ville nämligen skiljas från maken. Rabbani dömdes till fem års fängelse av tingsrätten, men domen överklagades. Nästa vecka kommer Svea hovrätt med domen.

Hustrun hade flera gånger berättat att hon ville skiljas. När hon kom hem från en resa var Rabbani ”säker” på att hon varit borta med sin pojkvän. Det slog slint för honom. I förhör berättar han hur han attackerade hustrun med en kniv. Först tog jag en kniv, men den var inte tillräckligt vass. Sedan tog jag en skalpell som man använder i kirurgi. Sedan satte jag mig på henne. Hon var vaken.

Jag sa till henne att jag inte tänkte döda henne, men att jag måste straffa henne. Jag tog hennes läppar som jag skar av och åt upp. Syftet var att förstöra den 32-åriga hustrun så att hon aldrig skulle kunna kyssas igen. Rabbani befarade dock att sjukhuspersonal skulle försöka att sy tillbaka läppen. Han ville försäkra sig om att den var borta för alltid – och åt upp den direkt efteråt. Jag fick tanken spontant.

Jag tänkte, jag ska göra av med den. Jag är vetenskapsman, jag har väldigt hög IQ. Jag har problemlösningsförmåga på en sekund. I förhör berättar han att han tänkte ta sitt liv med kaliumcyanid – ”KCN”. Preparatet var, enligt docenten, i form av små kristaller i pulverform. Han berättade också att det fanns kvar i hans lägenhet i södra Stockholm. Ett annat alternativ som han funderade på var att ta bilen och köra in i en vägg. Jag tänkte även på andra alternativ.

Jag ville inte att det skulle se ut som självmord, utan en olyckshändelse för att det handlade om heder, berättar han.


SweCon-kommentar: ”Väldigt hög IQ” – yeah, right.

Södertörn tingsrätt dömde:

  • Hodjattallah Rabbani, 600212-183, Byälvsvägen 203, lgh 1101, Bagarmossen. Tolkbehov på persiska. Till fem år fängelse för synnerligen grov misshandel. Överklagad till Hovrätten.

  • Mål nr B 6998-12 Framställan kan läsas här.

  • Hodjattallah Rabbani äger 200 000 aktier i bolaget Kancera, vilket är 1,3 procent av totalen.

Relaterat: